← Overzicht

Tijd van het Lichaam ›Dagritme

Dag 9: iets rustiger, gelukkig

Dag 9 zonder die rode plekken in mijn nek, en dat voelt toch wel als iets om even vast te leggen.

Vanochtend wakker geworden zonder meteen te krabben, dat is hier drie weken niet gebeurd. Eerst de crème, dan pas koffie, dat lukt me nu bijna elke dag! De ochtend achter de laptop voor werk, en rond twaalven merkte ik dat mijn schouders weer helemaal omhoog getrokken zaten, dat is ook niet goed voor de huid.

hand, man, watch

Vanmiddag toch maar alleen naar de film gegaan, gewoon om ergens anders te zitten dan aan dat bureau. Twee uur in het donker, niemand die iets vraagt, dat deed me goed. Na afloop merkte ik dat ik de hele film niet aan mijn onderarmen had gezeten, dat is voor mij al vooruitgang.

Wat ik niet gedaan heb: geen washandje met warm water vanavond, gewoon een koele douche van drie minuten en er meteen weer uit. En de crème als laatste stap voor het slapen.

Volgende week zijn er weer twee bruiloften achter elkaar, daar denk ik nu al een beetje tegenop, al die jurken en het zitten in de zon de hele middag. Voor nu hou ik het bij vandaag, dag 9, en dat voelt oké. Fijne avond, allemaal!

Reacties 1

• Lentekriebel05.18

Die 9 dagen zonder rode plekken in je nek herken ik meteen, bij mij zit het meer rond mijn polsen maar het patroon voelt hetzelfde, eerst de crème en dan pas koffie lukt bij mij ook net wat vaker dan andersom. Die schouders die omhoog trekken achter de laptop heb ik ook, en ik merk het meestal pas als het al een tijdje zo zit.

Alle berichten bekijken →