← 목록

Tijd van het Lichaam Weekboek

Weekend uitgeslapen, toch moe

Deze week geprobeerd om in het weekend na 22.00 uur geen telefoon meer aan te raken.

Vrijdagavond wekker uitgezet, uitgeslapen tot half 11. Dat voelde eerst wel goed.

Zaterdag ging het nog prima, maar zondagmiddag lag ik alsnog 2 uur te scrollen op de bank. Niet eens bewust, gewoon uit gewoonte denk ik.

Maandagochtend was ik dan weer moeier dan vrijdag na werk, pff. Snap niet zo goed hoe een vrije dag dat kan doen.

Jeuk bij de ellebogen was 3 van de 7 dagen rustig, wat meer is dan normaal voor deze tijd van het jaar. Handen bleven wel droog, vooral na het tuinieren op zondag.

Huisarts zei laatst dat ik zelf moet uitzoeken wat rust voor mij precies betekent. Dit was zo’n beetje de eerste test, en nog niet heel overtuigend.

Volgende week probeer ik zondagavond een boek te pakken in plaats van scrollen. Kijken of dat wat verschil maakt voor maandag.

Heeft iemand hier al door hoe je echte rust herkent, in plaats van gewoon afleiding zoeken?

댓글 2

• Lentekriebel06.08
    Herkenbaar, een rustig weekend gaf bij mij ook niet minder jeuk, handen en polsen zijn bij mij het probleem en ik snap nog steeds niet wat de trigger precies is. Die jeuk houd me ‘s nachts ook wakker, dus die maandagmoeheid ken ik wel.
  • Nachtuil06.09
    Ken dat, vrije dag toch moe…
Alle berichten bekijken →