Drie weken geleden ben ik begonnen met een schriftje bijhouden, wat ik eet, hoe ik slaap en welke zalf ik gebruik, en deze week heb ik het voor het eerst echt teruggelezen in plaats van alleen invullen.
Mijn handen en polsen zijn nog steeds het ergst, vooral ‘s avonds na werk, en ik dacht dat ik wel zou zien of het door de drukte op kantoor komt of door iets dat ik eet, maar eigelijk zie ik nog geen duidelijk patroon. Twee dagen deze week had ik een deadline en toen was het erger, maar op een rustige zaterdag was het ook niet minder, dus ik weet het gewoon niet zeker.
‘s Nachts heb ik veel jeuk en dan slaap ik slecht, en overdag ben ik dan te moe om alles precies bij te houden, ik heb twee dagen helemaal niks ingevuld. Met ploegendienst erbij is mijn ritme toch al wisselend dus dat helpt ook niet mee.
Ik gebruik nu de derde zalf op rij en ik durf niet meer over te stappen, ook al werkt hij niet heel anders dan de vorige twee, gewoon omdat ik bang ben dat wisselen het weer erger maakt.
Volgende week wil ik het schriftje simpeler maken denk ik, gewoon het tijdstip van de jeuk ‘s nachts noteren in plaats van alles, dan hou ik het misschien wel drie weken vol in plaats van steeds dagen missen.