← Overzicht

Tijd van het Leven ›Groeiplan

[Rust] Dag 3, rustig aan

Dag 3 dat ik me aan het schema probeer te houden, al is dat een groot woord voor wat ik eigenlijk doe. Ik zit de hele dag thuis achter mijn laptop voor het werk, dus die bureaustoel kent me inmiddels wel, en de bedoeling is dat ik om de twee uur even opsta, al lukt dat niet altijd hoor.

Vandaag:
– om 10 uur een wandeling van 20 minuten, gewoon om het blok
– middagpauze echt aan tafel gegeten, niet achter het scherm
– om half 3 alleen naar de bioscoop, de tweede keer deze maand al

Dat laatste doe ik graag de laatste tijd, niemand die iets van je verwacht in het donker, heerlijk is dat! En na afloop voelde ik me toch wat rustiger dan toen ik binnenkwam.

Er staan nog drie bruiloften op de kalender dit najaar, en ik merk dat ik daar nu al tegenop zie, terwijl het nog weken weg is. Voor eentje heb ik laten weten dat ik alleen bij de receptie ben en niet blijf eten, dat voelde als een hele stap trouwens.

Verder niet veel bijzonders. Gewoon volhouden, dag voor dag, en hopelijk gaat dag 4 net zo. Fijn als iemand dit ook herkent, trouwens.

Reacties 2

• Zonnetje04.30

Die bioscoop alleen herken ik wel, niemand die iets van je vraagt en je hoeft nergens op te reageren, dat is inderdaad heerlijk, en ik merk dat ik dat zelf ook steeds vaker opzoek de laatste tijd. Ik zit zelf ook de hele dag achter een scherm voor mijn werk en dat opstaan om de zoveel tijd schiet er bij mij ook vaak bij in, ondanks dat ik het mezelf al weken voorneem.

• Lentekriebel05.01

Wat me opvalt is dat je die pauze tussendoor als iets fijns beschrijft, terwijl ik dat zelf meestal als een verplichting ervaar die ik weer vergeet zodra het druk wordt. Ik werk ook de hele dag vanuit huis achter een scherm, weliswaar in ploegendienst waardoor mijn ritme steeds verschuift, en dat om de zoveel tijd opstaan lukt me eigenlijk nooit als er veel te doen is.

Alle berichten bekijken →