← Overzicht

Tijd van het Leven ›Groeiplan

[Rust] 2 weken pauzes ingebouwd

2 weken geleden besloot ik dat ik elke werkdag na 1,5 uur achter mijn laptop even moest opstaan, gewoon een rondje door de kamer of naar het raam, want mijn hoofd voelde de laatste tijd zo vol aan en ik zit toch al de hele dag te typen voor mijn werk.

Ten eerste: de eerste 4 dagen lukte het me precies 6 keer per dag, met een wekkertje op mijn telefoon, en dat voelde eigenlijk best gek, alsof ik mezelf moest dwingen tot iets wat vanzelf zou moeten gaan.

Ten tweede: in de tweede week zakte het naar 3 of 4 keer, vooral op de dagen dat er weer een uitnodiging voor een bruiloft binnenkwam, dan zat ik toch weer vast te piekeren achter dat scherm.

Ten derde: het enige wat echt bleef hangen is de pauze rond 15.00 uur, die heb ik nu 12 dagen op rij volgehouden en dat lukt inmiddels bijna vanzelf!

Of het al iets doet met die knop in mijn hoofd weet ik nog niet zo goed hoor, maar het is in elk geval een begin. Misschien heeft iemand van jullie hier ook weleens iets mee geprobeerd, dat hoor ik graag. Sorry voor de lange tekst.

Reacties 0

• Nog geen reacties.
Alle berichten bekijken →