← Overzicht

Tijd van het Leven ›Groeiplan

[Mensen] Grenzen bij borrel

Sinds de jaarlijkse check bleek dat mijn bloeddruk en cholesterol net boven de norm zitten, zeurt dat toch door mijn hoofd. De huisarts was duidelijk: meer bewegen, anders eten.

Alleen mijn weken zitten al vol. Scriptie overdag, 3 avonddiensten in de horeca per week, en de paar avonden die overblijven wilde ik juist gebruiken om weer piano te spelen, iets wat ik na jaren stilte net had opgepakt.

Nu vragen collega’s steeds vaker of ik meega naar de borrel na sluitingstijd. Gezellig hoor, maar het is dan alweer 23 uur en de ochtend erop heb ik college. Ik wil niet vreemd overkomen, maar mijn agenda heeft gewoon geen ruimte meer.

Ik dacht eraan voorlopig één keer per maand mee te gaan en de rest beleefd af te houden. Is dat nog wel genoeg, of geef ik mezelf daarmee eigenlijk een excuus om nooit meer te bewegen of te oefenen?

Reacties 5

• ZachteHuid09.22

Hoe laat begint je ochtendcollege, om 9 uur?

• → ZachteHuidZonnestraalAuteur09.23

ja meestal om 9 uur, dus na een late dienst voel ik dat best wel behoorlijk

• HuidHarmonie09.22

Eén keer per maand klinkt me verstandig in de oren, zo hou je toch nog contact met de collega’s zonder dat je ochtendcollege eronder lijdt, denk ik zo! Bij mij hielp het destijds vooral om die ‘grens’ meteen gewoon uit te spreken in plaats van steeds smoesjes te verzinnen, dan werd het al snel minder een dingetje.

• FrisseWind09.23

quote: [..] weer piano te spelen [..] lukt dat eigenlijk al, of ben je na de diensten meestal te moe, ik merk dat zelf ook na 9 uur onderweg zijn

• → FrisseWindZonnestraalAuteur09.23

Nee hoor, lukt nog niet echt na de diensten, dan ben ik meestal om 23 uur thuis en te moe voor piano

Alle berichten bekijken →