← Overzicht

Tijd van het Leven ›Groeiplan

[Werk] Wat vaker de fiets pakken

Bij de jaarlijkse controle bleek mijn cholesterol net boven de norm te liggen en de huisarts zei dat het toch echt tijd werd om iets te veranderen aan eten en bewegen.

Makkelijker gezegd dan gedaan hoor, want tussen de avondcolleges, de scriptie en de diensten in de horeca blijft er eigenlijk bijna niks over aan het einde van de dag.

Ik heb dus maar iets heel kleins bedacht: in plaats van de bus naar de zaak neem ik nu de fiets, ook als het regent of als ik moe ben na college. Geen sportschool, geen strak schema, gewoon dat ene stukje anders doen.

In het begin voelde het als een aanslag op mijn toch al volle dagen, maar inmiddels merk ik dat ik er niet meer echt over na hoef te denken, het is gewoon wat ik doe voordat ik ga werken.

Van mijn cholesterol heb ik nog niks nieuws gehoord, dat wordt pas bij de volgende controle bekeken, maar het voelt in elk geval als een begin. Sorry voor de lange tekst trouwens, dat heb ik wel vaker hoor.

Reacties 1

• HuidHarmonie09.24

Dat herken ik wel, zo’n hele kleine aanpassing volhouden werkt vaak beter dan in één keer alles omgooien. Bij mij was het destijds ook zo, sinds ik zo’n 3 jaar terug ben gestopt met de auto voor kleine boodschappen en steeds het fietsje pak merk ik dat mijn huid rustiger blijft, minder stress denk ik dan maar.

Alle berichten bekijken →