← Overzicht

Tijd van het Leven ›Leernotities

Eén zin uit een filmpje bleef hangen

Een paar weken geleden kreeg ik van de praktijkondersteuner een filmpje toegestuurd over ademhaling bij stress, want ik zit al maanden thuis met burn-out en mijn huid gaat er ook behoorlijk op achteruit, vooral ‘s avonds als ik weer op de bank lig te piekeren.

Het filmpje duurde maar 9 minuten, en het enige wat ik er eigenlijk aan heb overgehouden is één zinnetje: ‘je hoeft je adem niet te sturen, je hoeft hem alleen maar te volgen.’ De rest was best standaard, buikademhaling, tot 4 tellen, dat soort werk.

Ik doe het nu 2 weken, elke avond zo’n 10 minuten voor het slapen, en ik houd het bij op een briefje naast mijn bed:
– eerste week 3 keer vergeten
– deze week nog maar 1 keer
– de jeuk ‘s nachts is niet weg, maar ik lig er wel minder van te woelen, denk ik

Ten eerste had ik er weinig van verwacht, want ik geloof niet zo snel in dit soort filmpjes, en ten tweede vind ik het toch wel opvallend dat juist die ene zin is blijven hangen en niet de rest van de uitleg erna.

Of het ook iets voor de huid doet weet ik nog niet, daarvoor is 2 weken denk ik te kort… maar rustiger worden zelf voelt al als iets.

Sorry voor de lange tekst, dit werd weer een heel verhaal. Ben benieuwd of dat piekeren ‘s avonds bij jullie allemaal ook zo speelt, al hoeft er geen antwoord te komen.

Reacties 1

• Vrije Vogel06.08

Dank je, die zin over ademhaling volgen bleef ook hangen

Alle berichten bekijken →