← Overzicht

Tijd van het Leven ›Leernotities

[Video] Wat stilzitten met je huid doet

Ik zit door mijn thuiswerk eigenlijk de hele dag stil, en de laatste tijd viel het me op dat de jeuk ‘s avonds toch steeds erger werd dan overdag, dus ben ik op zoek gegaan naar een verklaring en kwam ik een filmpje van een fysiotherapeut tegen die het best simpel uitlegde.

Wat bleef hangen: als je lang stilzit, vooral in je onderbenen, stroomt het bloed minder goed door, en daardoor ontstaat er warmte en een soort opeenhoping die de huid onrustiger kan maken, wat bij mij dus precies klopt met wat ik ‘s avonds voel.

Wat ik er zelf mee doe, gewoon in stappen:

Ten eerste sta ik nu vaker even op tussen de bedrijven door, ook al is het maar om koffie te zetten of even bij het raam te gaan staan, want de hele dag blijven zitten tot ‘s avonds bleek dus geen goed idee.
Ten tweede leg ik ‘s avonds mijn benen wat hoger op een krukje in plaats van ze de hele avond plat op de grond te laten staan, en dat scheelt toch wel iets, merk ik.
Ten derde ga ik er, met al die bruiloften die er nu aankomen, ook op letten tijdens de ceremonie zelf, want lang stilzitten in een jurk is eigenlijk precies hetzelfde probleem, alleen dan in het openbaar.

Geen wondermiddel hoor, gewoon iets dat verklaarde waarom het bij mij vaak juist ‘s avonds misgaat, en voor jullie allemaal die ook de hele dag zitten leek het me de moeite waard om dit hier neer te zetten.

Sorry voor de lange post weer.

A view through three arched windows showing a rainy outdoor seating area. Outside are metal tables a

Reacties 0

• Nog geen reacties.
Alle berichten bekijken →