← Overzicht

Tijd van het Leven ›Leernotities

Wat een filmpje zei over actieve rust

Ik zat vorige week wat filmpjes te scrollen na het gesprek met de huisarts over rust, en toen kwam er ineens eentje voorbij over actieve rust versus gewoon wegzakken op de bank.

Het stukje dat bleef hangen was eigenlijk best simpel: als je blijft scrollen op de bank, blijft je hoofd in dezelfde stand als op kantoor. Alleen komt er niks uit. Dat is dus NIET hetzelfde als rust nemen, zei diegene in het filmpje.

Ik denk dat dat best veel verklaart, want ik ben op maandag vaker kapot dan op vrijdag, terwijl ik in het weekend niks bijzonders doe.

Dus heb ik het 3 weekenden op rij anders aangepakt. Zaterdagochtend niet meteen de telefoon gepakt, maar eerst ff naar de moestuin. Onkruid wieden, verder niks geks.

Zondagavond voelde ik me niet per se fitter hoor, maar maandagochtend scheelde het toch wel iets. Minder van dat suffe gevoel waar ik anders doorheen moet.

Of de jeuk aan mijn ellebogen daardoor ook rustiger was, durf ik niet te zeggen. Kan toeval zijn, kan ook niet zijn. Ik hou het nog even bij.

Reacties 0

• Nog geen reacties.
Alle berichten bekijken →