← Overzicht

Tijd van het Leven ›Leernotities

Het woord NEAT bleef na college hangen

Ik zat vorige week bij een avondcollege en de docent liet tussendoor een kort filmpje zien over NEAT, dat staat voor alle beweging die niet onder ‘sporten’ valt. Traplopen, staand bellen, lopend naar je werk, dat soort dingen. Bleef me bij omdat de huisarts vorige maand al zei dat mijn cholesterol omlaag moet en ik met scriptie en avonddiensten eigenlijk nooit naar de sportschool kom.

Rain Dark

In het filmpje zei iemand dat die kleine bewegingen op een dag samen soms meer opleveren dan een uur sporten waar je toch niet aan toekomt. Dat vond ik wel een fijne gedachte, want een uur vrij plannen lukt me gewoon niet.

Sindsdien loop ik de laatste 15 minuten naar mijn bijbaan in plaats van de bus te pakken, en neem ik de trap op mijn werk. Niet spectaculair, maar het went snel en kost geen extra tijd. Over een paar weken hoor ik bij de huisarts of het wat doet.

Sorry voor de lange tekst.

Reacties 1

• HuidHarmonie09.14

Fijn dat je dit deelt, dat NEAT-verhaal herken ik wel een beetje… zelf neem ik nu al 2 maanden de trap in plaats van de lift en dat scheelt toch meer dan ik had gedacht qua conditie

Alle berichten bekijken →