Al een paar weken zit ik veel achter mijn bureau, want ik werk thuis, en de laatste tijd merkte ik dat mijn huid daar niet blij van werd, vooral in de knieholtes en bij mijn ellebogen begon het te trekken en te jeuken, en op een gegeven moment dacht ik, dit kan zo niet langer.
Dus heb ik drie weken geleden een wekker gezet, elk uur eventjes, gewoon om op te staan en een rondje te lopen, naar de keuken en terug, soms even naar buiten op het balkon. Niet dat de jeuk helemaal weg is, maar het is wel minder dan toen ik urenlang bleef zitten.
Ten eerste merk ik dat ikzelf ook rustiger word van dat even weglopen, alsof mijn hoofd ook een pauze krijgt, want met die burn-out ben ik net begonnen, en veel valt of staat blijkbaar bij dat soort kleine dingen.
Ten tweede ben ik ook vaker alleen naar de bioscoop gegaan, deze maand al vier keer, gewoon een film uitzoeken en in het donker en de kou zitten, even nergens aan denken. Dat werkt bij mij beter dan thuis op de bank zitten krabben, hoor.
Wat nu weer parten speelt zijn de bruiloften, ik heb er dit najaar twee op de planning staan, en ik zie er nu al tegenop, niet om het feest zelf, maar om het lang stilzitten in een jurk en dan hopen dat het niet zichtbaar opspeelt onder die stof…
Ik weet niet of dat uurtje opstaan bij anderen ook iets doet, of dat het bij mij toeval is, maar ik wilde het even delen.
Sorry voor de lange tekst, dit werd toch weer meer dan ik van plan was.