Vandaag 7 uur achter mijn bureau gezeten voor het werk, en tegen de avond zat de jeuk weer bij mijn polsen en in mijn nek, precies zoals de laatste weken steeds gebeurt.
Ik werk al jaren thuis en zit de hele dag, maar sinds ik minder ben gaan werken vanwege de burn-out merkt mijn lijf daar toch niks van, het blijft maar doorgaan terwijl mijn hoofd allang gestopt is, en dat is nu al 5 weken zo.
Dinsdagmiddag ben ik alleen naar de bioscoop geweest, gewoon om even ergens anders te zijn, en die 2 uur in het donker hielpen wel, maar buiten begon alles meteen weer te malen.
En dan die bruiloften. Dit najaar staan er 3 gepland, van vriendinnen die ik al jaren ken, en ik voel nu al hoe zwaar het wordt om daar de hele dag vrolijk te doen.
Wat ik vooral kwijt wil:
– de jeuk komt altijd ‘s avonds, nooit overdag
– ik krab tijdens beeldbellen zonder dat ik het doorheb
– ik voel me schuldig dat het na 5 weken nog steeds niet beter gaat
Mijn dochter zei laatst: ‘Mama, je hoeft niet overal heen.’ Ze heeft vast gelijk, maar zo voelt het van binnen niet.
Ik wil hier gewoon mijn hart luchten, geen oplossing nodig, het moest er gewoon even uit. Sorry voor de lange tekst, maar fijn dat ik dit kwijt kan bij jullie.