← Overzicht

Tijd van het Gemoed ›Verhalen met tranen

2 weken pauzes, weinig verschil

Al een paar weken probeer ik vaker op te staan tijdens het werk, want ik zit de hele dag achter mijn scherm en mijn ellebogen en polsen werden daar niet blij van. Ik heb 2 weken lang elk uur een wekkertje gezet om even te lopen, naar de keuken of een rondje door de tuin, en ik verwachtte eigenlijk dat de jeuk wel zou zakken als ik minder stil zat.

Nou, dat viel toch tegen. De huid bleef ongeveer hetzelfde, misschien iets minder rood aan de binnenkant van m’n ellebogen, maar ‘s avonds was de jeuk echt niet anders. Wat wel hielp, was dat ik me minder gespannen voelde na zo’n dag, en dat is volgens mij ook niet niks!

Ik ben namelijk net begonnen met echt rust nemen na een burn-out, en dat is best wennen. Ik werk thuis en zit al snel 9 uur op dezelfde stoel, en dit najaar heb ik ook nog 3 bruiloften achter elkaar, wat ik best spannend vind. Om even weg te zijn ga ik vaak alleen naar de bioscoop, dat vind ik eigenlijk heerlijk rustig.

Een vriendin zei laatst tegen me:
“Je moet ook gewoon geduld hebben met jezelf, hoor.”
Dat bleef wel hangen.

Ik ga in ieder geval door met die pauzes, ook al zie ik nog niet veel verschil aan de huid zelf. Sorry voor de lange tekst, iedereen.

Reacties 0

• Nog geen reacties.
Alle berichten bekijken →