← Overzicht

Tijd van het Gemoed ›Verhalen met tranen

Ritme zoeken tussen jeuk en werk

Vannacht om kwart voor drie weer wakker gelegen van de jeuk op m’n onderarmen, en om 6 uur alweer de trein in voor anderhalf uur naar een opdrachtgever, dus dat is 1,5 uur heen en nog eens 1,5 uur terug. ‘k Ben hier zo’n 3 weken geleden bij gekomen op aanraden van een kennis, tot nu toe vooral meegelezen, maar nu toch maar gewoon een vraag. Na jaren te veel werken en te weinig regelmaat probeer ik heel klein te beginnen, een stukje wandelen ‘s avonds, zelf koken in plaats van bestellen, en een schriftje bijhouden van hoe het gaat. Deze week lukte dat 2 van de 7 avonden, de rest was ik te op om iets te doen behalve op de bank hangen. En net op die vermoeide avonden speelt m’n huid weer op, 4 nachten deze week wakker geworden van de jeuk, dus dat vaste slaapritme waar ik naar op zoek ben komt er ook niet van. Een vriendin zei laatst nog “je moet nu toch eens iets voor jezelf gaan doen”, en dat klopt wel, maar in m’n eentje naar de film gaan, wat ik vaak doe, lucht wel op maar bouwt geen gewoonte op. Ondertussen knaagt ook de vraag of ik dat ene spaarpotje moet aanspreken om wat lucht te hebben, maar dat is weer een ander verhaal. Ik merk vooral dat ik het niet alleen volhoud, na een paar dagen zak ik toch weer terug in het oude patroon. Hoe pakken jullie dit aan, bouwen jullie zo’n ritme samen met iemand op, of lukt het jullie wel om dit in je eentje vol te houden zonder na een paar weken weer bij af te zijn?

Reacties 3

• GezondeGloed09.09

Dank je, ook ik lig soms tot 3 uur wakker

• HuidHarmonie09.09

Die 2 van de 7 avonden herken ik, kwam zelf tot 1

• HuidHaven09.11

Die pendel van 3 uur op en neer na zo’n nacht klinkt zwaar~ bij mij hielp het om de wandeling in te korten tot een paar minuten in plaats van hem [helemaal] te laten schieten, dan lukt er nog iets…

Alle berichten bekijken →