← Overzicht

Samen ›Vrije tafel

Hoeveel bruiloften sla je over?

Ik zit alweer de hele dag achter m’n beeldscherm, want ik werk thuis, en ondertussen komen de trouwkaarten binnen alsof het niks is.

Sinds 6 weken ben ik serieus bezig met rust nemen na een burn-out, en het went wel een beetje hoor, stapje voor stapje, maar dit najaar staan er al 3 bruiloften en volgend jaar nog 2. Ik word nu al moe als ik er alleen maar aan denk, wat toch gek is want ik hou eigenlijk best van een feestje.

Vroeger ging ik overal heen zonder erbij na te denken, maar nu weet ik niet meer hoe ik dat moet volhouden. Een hele dag stilzitten is al vermoeiend genoeg, en dan ‘s avonds nog een volle zaal met harde muziek en de hele tijd moeten praten… dat is toch andere koek.

‘k Ga trouwens ook steeds vaker alleen naar de bioscoop, lekker rustig in het donker, en misschien ben ik daardoor ook wat op mezelf geraakt de laatste tijd.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil het toch aan jullie allemaal vragen: hoe doen jullie dat, met meerdere bruiloften vlak na elkaar terwijl je energie nog niet terug is? Ga je toch overal heen en hou je het kort, of zeg je er gewoon eentje af zonder dat het meteen een groot ding wordt?

Reacties 0

• Nog geen reacties.
Alle berichten bekijken →