Sinds een paar weken werk ik weer helemaal vanuit huis, de hele dag achter mijn bureau, en ik merk dat ik dingen ben gaan vergeten die vroeger vanzelf gingen. Drinken bijvoorbeeld. Gisteren keek ik pas om 15.00 uur op de klok en bleek ik sinds het ontbijt geen slok water te hebben gehad, terwijl er de hele ochtend gewoon een glas naast mijn toetsenbord stond.
Ik ben nu ongeveer 5 weken bezig om het rustiger aan te doen, en blijkbaar merk je dat ook aan dit soort kleine dingen. 2 dingen vallen me daarbij op.
Ten eerste, het lukt me pas als er iets vlak naast me staat wat ik toevallig aanraak, een kopje thee werkt bij mij beter dan water, geen idee waarom, hoor.
Ten tweede, ik merk het meestal pas als de hoofdpijn er al is, en dan is de dag eigenlijk al verpest.
Half oktober heb ik ook nog een bruiloft waar ik toch wel een beetje fit bij wil zijn, dus dacht ik, laat ik het nu maar oplossen.
Sorry voor de lange tekst, het werd toch weer meer dan de bedoeling was.
Hebben jullie hier allemaal een simpel trucje voor, een wekker, een app, of gewoon een vaste plek waar het glas moet staan?