← Overzicht

Samen ›Vragen

Waarom juist nu die rode nek?

Al 9 dagen een rode, jeukende nek, en ik snap niet goed waarom dit nu opspeelt, want mijn ritme is al maanden hetzelfde, alleen komen er deze maand 3 bruiloften bij en merk ik dat mijn huid net op die dagen gaat branden, terwijl ik nu net wat rustiger aan probeer te doen na een burn-out.

Herkent iemand dat stress zo specifiek bij de nek naar buiten komt, en wat helpt daar dan echt snel tegen, zonder dat het weer een heel nieuw ritueel wordt?

Reacties 2

• Vrije Vogel04.19

Bij mij zit stress ook precies op de nek, dat bleef zo na mijn herstel, alleen minder heftig nu. Een koud kompres van 5 minuten werkte bij mij sneller dan crème, zonder dat het een heel gedoe werd.

• Berkenblad04.20

Herkenbaar, mijn nek reageert ook het eerst als er spanning zit, nog voor ik het zelf doorheb eigelijk. 2 jaar geleden had ik ook zo’n periode, net na een drukke tijd op werk, en toen brak het steeds uit rond avonden met veel mensen, terwijl de dagen zelf verder heel normaal waren. Bij mij hield het steeds zo’n 4 dagen aan en trok het dan vanzelf weer weg, net als bij jou nu.

Alle berichten bekijken →