← Overzicht

Samen ›Vragen

Jeuk erger na lang thuiswerken?

Sinds ik meer thuis achter mijn scherm zit, merk ik dat de jeuk in mijn nek na een uur of 6 een stuk erger wordt, terwijl ik in het weekend buiten bijna geen last heb. Laatst in de bioscoop, alleen naar een film, begon het ook weer zodra ik stilzat.

Ik ben net begonnen rustiger aan te doen na een burn-out en vraag me af of dat stilzitten zelf de trigger is, of toch de droge lucht. Over 3 weken heb ik een bruiloft en hoop dat mijn nek er dan rustiger uitziet…

Helpt het bij jullie om af en toe op te staan, of maakt dat niks uit?

Reacties 3

• Zonnetje07.11

Fijn dat je dit deelt, ik herken het meteen. Sinds ik meer thuis achter het scherm zit, merkt mijn nek het al na een uur of 4 stilzitten, terwijl de kamer niet eens droog is. Ik dacht altijd aan de verwarming, maar ga nu toch vaker even opstaan proberen. Zelf heb ik ook nog 2 bruiloften voor de boeg, dus ik hoop dat het bij jou ook rustiger wordt.

• Warme Bries07.13

Speelde dit al langer, of pas sinds thuiswerken? Bij mij ook erger na 9 uur stilzitten in de winkel…

• HuidHarmonie09.12

Bij mij was het toch vooral de droge lucht van de verwarming en niet zozeer het stilzitten zelf, want buiten in de tuin kon ik vroeger ook uren stilzitten zonder dat de jeuk opspeelde. Wat hielp was om de 2 uur even opstaan voor wat water, al bleef de nek bij mij altijd de plek die het eerst reageerde.

Alle berichten bekijken →