Ik ben na de zomer begonnen om elke avond om 21:00 een wekker te zetten, puur voor het insmeren.
Niet dat ik het per se vergat hoor, maar deze tijd is mn master best pittig en ik heb er ook nog een bijbaantje bij, dus tegen de tijd dat ik thuis kom denk ik eigenlijk nergens meer aan behalve m’n bed.
Dus 3 weken lang die wekker, elke avond. Eerst voelde het best overdreven eerlijk gezegd, net als bij het brood bakken waar ik ook op vaste tijden mee bezig moet zijn anders rijst het deeg niet goed.
Wat ik zag:
– de avonden dat ik het wel deed was mn huid ‘s ochtends minder droog en minder jeuk
– op de 2 avonden dat ik het oversloeg (allebei na een late dienst) zat ik de volgende ochtend meteen te krabben voor ik goed wakker was
Mn huisgenoot zei laatst nog “jij en die wekker ook weer” maar volgens mij helpt het juist omdat ik er niet meer over na hoef te denken, het gaat gewoon vanzelf!
Dat gebeurd trouwens nog weleens dat ik hem toch mis, meestal als ik met bakken bezig ben en de tijd vergeet.
Ondertussen loop ik ook nog te malen of ik een spaarrekening moet opbreken voor iets anders, maar dat is weer een heel ander verhaal.